Symbol för europeiska unionen och ett finger som pekar på en digital skärm

Integritetspolicy (GDPR)

Hola folkhögskola värnar om din personliga integritet och att du ska känna en trygghet kring hanteringen av dina personuppgifter.

GDPR - ny dataskyddsförordning

Den 25 maj 2018 träder Dataskyddsförordningen (General Data Protection Regulation) i kraft över hela EU och ersätter den svenska Personuppgiftslagen (PuL). Den nya Dataskyddsförordningen innebär att du som individ får mer kontroll över dina personuppgifter och hur de används av dem du delar dem med.

Integritetspolicy

Med anledning av den nya dataskyddsförordningen (GDPR) har vi skapat en ny integritetspolicy. I vår integritetspolicy kan du läsa om vilka personuppgifter vi samlar in om dig, i vilket syfte, hur de behandlas och hur vi delar med oss av dem.

Observera att det kan komma att ske uppdateringar av vår integritetspolicy, du hittar alltid den senaste versionen uppdaterad här på vår hemsida. Just nu är vår integritetspolicy under bearbetning. Om du önskar ta del av den ber vi dig kontakta oss via e-post på hola@rvn.se.

Frågor om dataskydd?

Om du tycker att skolans behandling av dina personuppgifter inte sker i enlighet med dataskyddslagstiftningen är du välkommen att kontakta oss. Då skolan värnar om din personliga integritet har vi skapat en e-postadress som du på ett enkelt sätt kan kontakta oss via, vid dataskyddsärenden eller frågor: hola@rvn.se.