Byte av örngott på kudde i sjukhussäng

Upphandlingen om tvätt- och textilservice klar

2019-05-14 12:11

Textilia tvätt och textilservice AB i Långsele har vunnit upphandlingen om Region Västernorrlands tvätt- och textiltjänster. Regionen har idag meddelat tilldelningsbeslutet.

- Textilia tvätt och textilservice AB hade det lägsta priset i sitt anbud och det var avgörande för att uppdraget går till dem, säger Lars Halén, ekonomidirektör Region Västernorrland.

Det nya avtalet börjar gälla i maj 2020 och sträcker sig över fyra år med möjlighet till förlängning i två år till. Nu följer en tio dagar lång avtalsspärr med möjlighet att överklaga innan avtalet vinner laga kraft.

Det är idag Textilia tvätt och textilservice AB som utför tvätteritjänsterna. Textilia fick ett förlängt avtal under den nya upphandlingstiden efter att de överklagade det förra tilldelningsbeslutet som meddelades i april i fjol. En annan leverantör hade då fått uppdraget men Förvaltningsrätten beslutade att upphandlingen skulle göras om då de ansåg avtalstiden för lång för det aktuella avtalet.

Vid frågor, vänligen kontakta:
Lars Halén, ekonomidirektör Region Västernorrland
lars.halen@rvn.se