Avvikelserapportering
För förskrivare
Fel, brister och synpunkter i och på de processer som omfattas av Hjälpmedel Västernorrlands uppdrag rapporteras som avvikelse.
Reklamation
I de fall levererat hjälpmedel inte kan användas på grund av att det är trasigt/defekt eller att fel produkt är levererad, görs en reklamation genom att markera i avsedd ruta nedan.
Nytt hjälpmedel kommer i dessa fall att levereras utanatt Du behöver göra en ny beställning.
Felaktigt hjälpmedel ska returneras till Hjälpmedel Västernorrland enligt vanlig rutin för återlämning
I de fall reklamationen avser ett trasigt/defekt hjälpmedel ska blankett Reklamation till Hjälpmedel Västernorrland fyllas i och fästas på hjälpmedlet.
Blanketten finns att tillgå under fliken Blanketter/Övriga blanketter.
När du är klar med rapporten och klickar på Nästa och sedan Skicka, förs uppgifterna över till Hjälpmedel Västernorrland.