Beställning av Reparation
Vid reparation av hjälpmedel byts trasiga delar ut på det befintliga hjälpmedel
Beställning av reparation görs i första hand via webSESAM eller via teknikernas servicetelefon, se Kontaktinformation.
Finns ej tillgång till webSESAM kan felanmälan också göras via blankett Felanmälan Reparation (se fliken Blanketter/Övriga blanktter) eller via nedanstående länk:
Felanmälan Reparation
Viktigt med korrekta och aktuella kontaktuppgifter, namn och telefonnummer, för att serviceärendena ska kunna utföras inom handläggningstiden
Reparation av mindre hjälpmedel, t ex Talboksspelare, Handifoner
Mindre hjälpmedel ska ALLTID skickas till Hjälpmedel Västernorrland (Ljustadalen) för reparation. Försändelsen ska vara märkt "Till tekniker för reparation" och blankett Felanmälan Reparation ska bifogas.För att säkerställa att produkten inte blir returnerad registrera också en arbetsorder i Sesam
Beställning av reparation webSESAM