Gå direkt till textinnehållet Startsida Nyheter Webbkarta Kontakta oss Tillgänglighetsinformation
 

Medarbetare till Service Desk med inriktning IT-support

Arbetsplatsbeskrivning

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.

IT och digitalisering blir en allt mer integrerad del av hela Region Västernorrlands verksamhet. Digitaliseringen och teknikutvecklingen innebär stora möjligheter att utveckla verksamheten. Exempelvis kommer vi inom en snar framtid att se tillämpningar av artificiell intelligens, monitorering av patienter i hemmet, virtuella vårdrum med mera.

Region Västernorrlands Service Desk är vårt ansikte mot våra interna kunder. Vi är stolta över att våra kundenkäter visar på hög kundnöjdhet med våra tjänster och att våra medarbetare uppskattas för deras servicevilja och goda verksamhetskunskap.

En av våra medarbetare i Drift och användarstöd ska vara föräldraledig och vi behöver därför komplettera vårt team under denna tidsperiod. Har du erfarenhet av att jobba i en kundservice eller med support och vill fortsätta utvecklas inom IT-support så är det här en bra chans att prova hur det är att jobba hos oss. Som medarbetare i Service Desk kommer du att tillsammans med övriga kollegor ta emot, handlägga och felsöka ärenden inom ditt kompetensområde som kommit in via telefon eller självserviceportalen.

Tjänsten passar dig som har erfarenhet av kundservice/användarstöd och har ett stort intresse för IT och att göra ditt bästa för att supporta användare.

Arbetsuppgifter

Du är användarens första kontakt och du ger support via telefon, mail och fjärrstyrning. Du ger support på bland annat klienter, applikationer och nätverk. Du hanterar konto- och behörighetsadministration, hantering av kommunikationsproblem, telefoni och mobiltelefoni. En del administrativa uppgifter ingår också.

Genom ditt bemötande skapar du en känsla av trygghet och genom ditt agerande säkerställer du att användaren får rätt service utifrån dennes behov. Eftersom ditt huvuduppdrag är att hjälpa och stötta användare så är det viktigt att du trivs med att ge service via telefon.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av IT-support från tidigare anställning. Kompetens inom Hälsa- och sjukvård i kombination med ett stort intresse för IT där du på annat sätt skaffat dig kompetens inom nedanstående områden är också relevant bakgrund.

Kompetensområden:

-Microsoft Windows 10
-Office 365
-Active Directory
-Mobila enheter

Vi arbetar i processer enligt ITILs ramverk och ITIL certifiering är därför meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser att du är en serviceinriktad, pedagogisk problemlösare med förmåga att anpassa din kommunikation till mottagaren. Du har förmåga att se till helheten och det större perspektivet och har uppnått personlig mognad.

Tjänsten är en vikariatsanställning tom 2020-03-31, tillträde enligt överenskommelse.

Är du den vi söker och vill du bli en del av vårt team på Forskning, Utbildning och Innovation IT?

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställning

Vikariatsanställning

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2019-06-20
Sök jobbet här

Upplysningar/fackliga kontaktpersoner

Eva-Karin Sundström
Tf enhetschef
Telefon: +4662019208

Therese Lundin
Vision
Telefon: +4661184059

Lars T Jarl
SACO
Telefon: +4661180133

Tony Olsson
Kommunal Västernorrland
Telefon: +4666089526