Gå direkt till textinnehållet Startsida Nyheter Webbkarta Kontakta oss Tillgänglighetsinformation
 

Medarbetare till Service Desk med inriktning IT-support

Arbetsplatsbeskrivning

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.

IT och digitalisering blir en allt mer integrerad del av hela Region Västernorrlands verksamhet. Digitaliseringen och teknikutvecklingen innebär stora möjligheter att utveckla verksamheten. Exempelvis kommer vi inom en snar framtid att se tillämpningar av artificiell intelligens, monitorering av patienter i hemmet, virtuella vårdrum med mera.

Region Västernorrlands Service Desk är vårt ansikte mot våra interna kunder. Vi är stolta över att våra kundenkäter visar på hög kundnöjdhet med våra tjänster och att våra medarbetare uppskattas för deras servicevilja och goda verksamhetskunskap.

Arbetsuppgifter

Region Västernorrland har ett stort och komplicerat systemlandskap och står i startgroparna för att införa ett nytt system för vårdinformationsstöd. I din roll inom Service Desk kommer du att få möjlighet att gradvis lära dig vår miljö med målet att du tillslut har en god förståelse för både vår verksamhet och hur våra olika IT-lösningar används.

Som medarbetare i Service Desk kommer du att tillsammans med övriga kollegor ta emot inkommande samtal och ärenden via självservice för att sedan handlägga och felsöka de ärenden som är inom ditt kompetensområde. Vissa delar av IT-verksamheten är outsourcad, vilket innebär att du kommer ha täta kontakter med andra IT-bolag för att följa upp rapporterade ärenden.

Du är användarens första kontakt och du ger support via telefon, mail och fjärrstyrning. Du ger support på bland annat klienter, applikationer och nätverk. Du hanterar konto- och behörighetsadministration, hantering av kommunikationsproblem, telefoni och mobila enheter.

Genom ditt bemötande skapar du en känsla av trygghet och genom ditt agerande säkerställer du att användaren får rätt service utifrån dennes behov. Eftersom ditt huvuduppdrag är att hjälpa och stötta användare så är det viktigt att du trivs med att ge service via telefon.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har lämplig utbildning inom IT alternativt motsvarande erfarenhet från tidigare anställning, samt att det är meriterande om du har erfarenhet från hälso- och sjukvård.

Du har erfarenhet av att ha jobbat med kundservice i form av tekniskt användarstöd eller support, exempelvis inom nedanstående områden:
-Microsoft Windows 10
-Office 365
-Active Directory
-Mobila enheter

Eftersom vi arbetar enligt ITIL, både internt och i våra relationer med våra leverantörer, är det meriterande om du är certifierad inom ITIL.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser att du är serviceinriktad och har en förmåga att ge pedagogiska förklaringar till personer som inte jobbar med IT dagligen. Du bör vara nyfiken och ha en stark vilja att lära dig nya saker samtidigt som du är en problemlösare med förmåga att se problem från olika vinklar. Du har uppnått en personlig mognad och ser ständiga förbättringar som en naturlig del av ditt arbete.

Tjänsten passar dig som:
-tidigare har arbetat med IT-support eller tekniskt användarstöd
-har bred kunskap och stort intresse inom IT
-tidigare har jobbat med att ge support via telefon och gillar användarkontakt
-vill fortsätta utvecklas och bidra till utveckling

För att bli en framgångsrik medarbetare inom Service Desk krävs att du drivs av en vilja att förstå användarens perspektiv, dvs att du har stor förmåga att fånga och förstå användarnas behov och arbetssätt. Naturligtvis är du serviceinriktad, har lätt för att lära dig nya saker och kommunicerar flytande på svenska, både skriftligt och muntligt.

Är du den vi söker och vill du bli en del av vårt team på Forskning, Utbildning och Innovation IT?

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställning

Tillsvidareanställn

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2019-06-20
Sök jobbet här

Upplysningar/fackliga kontaktpersoner

Eva-Karin Sundström
Tf enhetschef
Telefon: +4662019208

Therese Lundin
Vision
Telefon: +4661184059

Lars T Jarl
SACO
Telefon: +4661180133

Tony Olsson
Kommunal Västernorrland
Telefon: +4666089526