Gå direkt till textinnehållet Startsida Nyheter Webbkarta Kontakta oss Tillgänglighetsinformation
 

Företagsstödshandläggare till Regional utveckling

Arbetsplatsbeskrivning

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Regional utveckling utgör tillsammans med hälso- och sjukvård och tandvård regionens tre kärnverksamheter. Förvaltningen har en bred verksamhet som omfattar tillväxt, kollektivtrafik och infrastruktur, miljö och hållbarhet, kultur, folkbildning samt internationellt samarbete.

Som regionalt utvecklingsansvarig aktör har Tillväxtverksamheten på Regional utveckling i uppdrag att genomföra den regionala tillväxtpolitiken. I detta uppdrag ingår att fördela anslag 1:1 för regionala tillväxtåtgärder. Anslaget kan användas som medfinansiering i projekt eller som företagsstöd. Nu söker vi en handläggare av företagsstöd som ska ingå i teamet där åtta andra handläggare och en rad samordnare för olika sakområden ingår.

Arbetsuppgifter

I rollen som företagsstödshandläggare har du kontakt med många företag i olika branscher inom länet. Du bedömer om stödet är möjligt att ges och om det kan prioriteras baserat på gällande regelverk, riktlinjer och strategier. Du skriver fram beslutsförslag och föredrar ärenden inför beslutande instans. Vid bifall av stödärendet följer du företaget tills åtgärden för stödet är genomförd och stödet kan betalas ut. Vi fördelar arbetsuppgifterna inom vårt team utifrån behov och intresse. Ärendena hanteras i ett nationellt ärendehanteringssystem som heter Nyps.

Förutom det dagliga arbetet med handläggning ingår det även i arbetsuppgifterna att marknadsföra stöden och att bidra i utvecklingsarbetet som löpande bedrivs för att förbättra verksamheten. Du gör företagsbesök och samverkar med företagsfrämjande aktörer i regionen och kan även komma att handlägga projektstöd.

Kvalifikationer

Vi söker dig med för arbetet lämplig akademisk utbildning, gärna med ekonomisk inriktning, eller på annat sätt dokumenterade motsvarande kunskaper. Vidare har du ett intresse för företagsutveckling. Vana av att hantera offentligt stödgivande eller arbete på bank med företagsärenden är meriterande. Du trivs med att arbeta med datorn som arbetsredskap och vi ser gärna att du har vana av att arbeta i ärendehanteringssystem. Eftersom du kommer att skriva fram beslutsunderlag och ha mycket kommunikation med företag är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du behöver grundläggande ekonomikunskap och gärna kunskap om näringslivets villkor.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där förmågor som att arbeta strukturerat, metodiskt och med gott omdöme är viktiga för rollen. Ordning och reda är viktigt hos oss och vi söker en person som är lätt att samarbeta med och som alltid håller en hög servicenivå mot våra stödsökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställning

Tillsvidareanställn

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2019-08-25
Sök jobbet här

Upplysningar/fackliga kontaktpersoner

Maria Lidgren
Verksamhetschef
Telefon: +4661180394

Sofia Lundin
SACO
Telefon: +4661184031

Christina Svensson
Vision
Telefon: +4661180119