Gå direkt till textinnehållet Startsida Nyheter Webbkarta Kontakta oss Tillgänglighetsinformation
 

Administratör/hjälpmedelsassistent till logistikenheten

Arbetsplatsbeskrivning

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.

Hjälpmedel Västernorrland arbetar för att med bred kompetens och hög servicekvalitet erbjuda ändamålsenliga tekniska hjälpmedel för att personer med funktionshinder ska få en enklare vardag samt ökad självständighet och trygghet. Hjälpmedlen förskrivs till den enskilde av regionens eller kommunernas vårdpersonal, som beställer hjälpmedlen från Hjälpmedel. Verksamheten är intäktsfinansierad, omsätter cirka 155 mnkr och levererar runt 100 000 hjälpmedel varje år. Vid logistikenheten, som består av ekonomi, inköp, kundtjänst och lager arbetar idag 14 personer.

Vi söker nu en Administratör/Hjälpmedelsassistent till vår Logistikenhet i Ljustadalen, där Hjälpmedels huvudanläggning ligger.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att handlägga inkomna ärenden till Kundtjänstfunktionen såsom registrera order, besvara telefon och mail och avisera leveranser. Du kommer även att arbeta i vårt lager med att plocka, packa och märka
gods inför leverans. I uppgifterna ingår även planering, avisering av transporter samt att föra dialog med våra transportörer i länet. I rollen ingår även lagerhantering av artiklar.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har lägst treårig gymnasieutbildning. Du ska även ha tidigare erfarenhet från en kundtjänstroll, lagerarbete och digital transportplanering. Du har erfarenhet av att jobba i affärssystem och kan hantera Excel, Word och Outlook. Meriterande för tjänsten är om du har truckkort.

Du är en person som kommer att vara inblandad i hela vårt flöde från ordertillfället till att produkter levererats eller hämtats. Vi ser därför att du som person är strukturerad, ansvarsfull, serviceinriktad och väldigt flexibel. Du har inga problem med att arbeta självständigt eller i ett team.

Tjänsten är ett vikariat till och med 2020-10-02 med start 2019-09-30 med ev. möjlighet till förlängning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställning

Vikariatsanställning

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2019-09-23
Sök jobbet här

Upplysningar/fackliga kontaktpersoner

Mattias Nordström
Tf enhetschef
Telefon: 060-149619

Jonas Larsson
Kommunal Västernorrland
Telefon: 0738031740