Frågor om boende

Jag bor inte i Sundsvall eller Fränsta, finns det internatboende på skolan?

På skolan i Fränsta finns internatboende där du kan hyra ett rum under din studietid. Skolan i Sundsvall är en dagfolkhögskola och erbjuder inget boende.

Vad kostar det att bo på skolan?

Hyran för boende på internatet är 4500 kr/månad. I hyran på internatet ingår frukost och lunch, internet, el samt tillgång till skolan dygnet runt.

Kan jag betala för bara boendet och inte för maten?

Nej, hyreskostnaden är densamma för alla deltagare och då ingår boende samt frukost och lunch.

Kan jag ha med mig husdjur på internatet?

Nej du får inte ha med dig husdjur.

Finns det WiFi på skolan?

Ja det finns gratis WiFi i skolans alla utrymmen.

Finns det vegetarisk mat på skolan i Fränsta?

Ja det serveras alltid ett lakto-ovo vegetariskt alternativ till den ordinarie kosten.

Hur fungerar det om jag behöver äta specialkost?

Har du födoämnesallergier anpassar vi maten efter dina behov, du behöver då visa upp ett giltigt läkarintyg i samband med att du meddelar oss detta.

Jag är vegan, går det att ordna så att jag får veganmat?

Ja vi erbjuder vegankost.

Vad finns det för gemensamma utrymmen på internatet?

På internatet finns ett gemensamt kök och allrum med TV. Förutom detta har du som deltagare även tillgång till skolans övriga utrymmen så som bland annat bastu, grillkåta, gymnastiksal och bibliotek.