
Spelmusik - Game Audio Design
Game Audio Design hjälper dig att utveckla dina färdigheter för ett framtida yrkesliv som kompositör och/eller ljuddesigner inom spelbranschen.
Kursen utgörs av ett flertal block med olika fokusområden som består av genomgångar, övningar, praktiskt arbete och slutuppgifter. Dessutom ligger stort fokus på de olika spelprojekt vi genomför under året. Vi har ett nära samarbete med kursen Indiespelutveckling här på Hola folkhögskola men också med Dataspelsutveckling på Ädelfors folkhögskola.
Skolan har ett antal studior utrustade med datorer (PC), MIDI-klaviatur, ljudkort och programvaror som Cubase, Sibelius, Komplete, East West Hollywood Orchestra, Musescore mfl som du kan nyttja dygnet runt alla dagar. Du får gärna använda egen dator (laptop) med valfri DAW och har då möjlighet att docka den i någon av våra studior eller arbetsrum.
Kursinnehåll
- Komposition
- Musikens funktioner i spel
- Orkestrering och instrumentation
- Musikteori
- Inspelning och mixning
- Ljuddesign och foley
- Implementering och middleware
- Spelprojekt
- Komposition för film, cinematics och trailers