Administratör till Nationell högspecialiserad vård, Sundsvall

Arbetsplatsbeskrivning

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Länssjukvård psykiatri och habilitering samordnar länssjukvården för vuxenpsykiatri, barn- och ungdomspsykiatri samt habilitering i Region Västernorrland. Länssjukvårdsverksamheterna bedrivs vid tre sjukhus, Sundsvall, Sollefteå och Örnsköldsvik, och vid ett antal mottagningar som är förlagda till flera orter i länet. Området har cirka 700 anställda.

I början på december 2023 öppnade Region Västernorrland upp den nya verksamheten för Nationell högspecialiserad vård (NHV) för gruppen allvarliga ätstörningar. Det är en helt ny vårdform med både heldygnsvård och en mindre del öppenvård, verksamheten är placerad på Sundsvall sjukhus. NHV är vård som är komplex eller sällan förekommande. Vården för aktuell målgrupp bedrivs på fem platser i Sverige och dessa NHV-enheter samverkar kring forskning och utveckling.

Syftet med koncentration av denna vård är att vårdgivaren ska kunna upprätthålla kompetens i hela det multidisciplinära teamet samt ha möjlighet att utveckla och hålla en god kvalitet på vården utan att tillgängligheten begränsas. NHV kommer ha ett nära samarbete med övriga verksamheter inom länsverksamhet psykiatri i Västernorrlands län.

Nu söker vi en administratör som vill bli en del av NHV med start 2024-06-01 eller enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Arbetsuppgifter

Som administratör rapporterar du till enhetschefen för öppenvården men tar också vissa uppdrag från verksamhetschefen. I din roll som administratör har du varierande arbetsuppgifter, du arbetar självständigt och i team och har som uppgift att vara en stödjande funktion till chef och verksamhet. Du blir spindeln i nätet och administrerar och stöttar i att koordinera den dagliga verksamheten inom framför allt NHV Öppenvården. Utöver detta stöttar du enhetschefen och verksamhetschefen med administrativa uppgifter som planering och bokning av möten och sammankomster, uppföljningar av verksamhetsrelaterade aktiviteter, sammanställning av information och material, beställningar, fakturahantering. Du hanterar interna och externa kontakter och stöttar i att genomföra vissa avrop/upphandlingar. Vidare hanterar du beställningar av behörigheter, medarbetaruppdrag och inloggningar i vårdadministrativa system särskilt för läkare. Enklare förbättrings- och utredningsarbete kan förekomma. Som administratör har du ett nära samarbete med löneadministratörer och HR.

Rollen innebär också uppgifter för Öppenvården (vissa uppgifter är delade med andra) t.ex. remissadministration, tidsbokning, viss journaladministration, LPT administration, bevaka funktionsbrevlåda och fördela dess ärenden, hantera receptionslistan, meddela avdelningen vid behandlares korttidsjukfrånvaro, och beställa kontors- och förbrukningsmaterial till mottagningen.

Som administratör inom NHV ätstörningar ingår du i områdets stab- och ledningsgrupp.

I takt med digitaliseringen kan uppdragen och arbetsuppgifternas innehåll både förändras och utvecklas. I rollen som administratör finns en förväntad flexibilitet för att möta de ständiga förändringar som sker i omvärlden och för att kunna vara ett kvalificerat och ändamålsenligt administrativt stöd.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har utbildning som medicinsk sekreterare/vårdadministratör alternativt en administrativ utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god datavana och behärskar det svenska språket i så väl tal som skrift. Har du tidigare arbetat som administratör inom vård och omsorg är det meriterande. Goda kunskaper i Officepaketets olika program, erfarenhet av system som Heroma, Proceedo och Oktav är meriterande. Även erfarenhet av andra IT-system av relevans, som exempelvis ärendehanteringssystem är meriterande.

Som person är du självgående och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har också god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har en vilja och ett intresse av att hjälpa andra. Du har god samarbetsförmåga och kommunicerar med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan!

Vid erbjudan om anställning skall du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister.

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Anställning

Tillsvidare

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2024-05-03
Sök jobbet här

Upplysningar/fackliga kontaktpersoner

Magnus Sjögren
Verksamhetschef

-
Vision
Telefon: +4661184332

Roxanna Edin Sandberg
Enhetschef
Telefon: +4660145269


Tillbaka till toppen