Gå direkt till textinnehållet Startsida Nyheter Webbkarta Kontakta oss Tillgänglighetsinformation
 

Lagerstyrning och Artikeladministratör till Logistikenheten, Sundsvall

Arbetsplatsbeskrivning

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.
Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.

Hjälpmedel Västernorrland arbetar för att med bred kompetens och hög servicekvalitet erbjuda ändamålsenliga tekniska hjälpmedel för att personer med funktionshinder ska få en enklare vardag samt ökad självständighet och trygghet. Hjälpmedlen förskrivs till den enskilde av regionens eller kommunernas vårdpersonal, som beställer hjälpmedlen från Hjälpmedel. Verksamheten är intäktsfinansierad, omsätter cirka 180 mnkr och levererar runt 100 000 hjälpmedel varje år. Vid logistikenheten, som består av ekonomi, inköp, kundtjänst och lager arbetar idag 14 personer.

Vi söker nu en erfaren person med fokus på lagerstyrning och artikeladministration till vår Logistikenhet i Ljustadalen, där Hjälpmedels huvudanläggning ligger.

Arbetsuppgifter

I rollen ansvarar du för att sätta och följa upp lagerstyrningsparametrar för verksamhetens artiklar samt lägga upp och underhålla avtal och artiklar. Du kommer även att vara deltagare i verksamhetens interna sortimentsarbete och läkemedelsnära hjälpmedel där vi inte har en produktansvarig konsulent.

I arbetsuppgifterna ingår, förutom upplägg av artiklar, registervård av artiklar och hantering av lagerstyrningsparametrar, att göra tillgänglighetsanalyser, godkänna nya artiklar samt att lägga upp och underhålla avtal i verksamhetens systemet Sesam.

Du deltar även i sortiments- och upphandlingsarbete och planering av den årliga inventeringen för interna och externa lager samt deltar i/leder förbättringsaktiviteter och projekt.

Kvalifikationer

Vi söker dig med avslutad 3-årig gymnasial utbildning. Du har en gymnasieutbildning med inriktning logistik, inköp eller ekonomi alt. eftergymnasial utbildning inom inköp och logistik. Utbildning från högskola/universitet inom logistik och/eller inköp är meriterande. Du behöver ha har minst 2 års erfarenhet av operativt arbete med inköp och lagerstyrning. Tjänsten kräver goda kunskaper i Word, PowerPoint och Outlook samt mycket goda kunskaper i Excel, både när det gäller funktioner och analyser av data. Du behärskar det svenska språket obehindrat i tal och skrift, kunskap i ytterligare språk ses som meriterande. Har du tidigare erfarenhet av lagerstyrning i verksamheter som har återanvändning av artiklar och/eller arbete med hjälpmedel ses det som meriterande för tjänsten. Är du van att driva projekt och att arbeta med förbättringsaktiviteter ses även det som meriterande.

För denna roll krävs att du är en självgående person som har förmåga att analysera, strukturera och driva ditt arbete framåt. Vi ser att du är kreativ och har lätt för att komma med idéer och nya angreppssätt och arbetar för att ständigt utveckla och förbättra verksamheten, i samverkan med kollegor och chef. Det är också viktigt att du har förmåga att hålla ett helhetsperspektiv och agerar i enlighet med verksamhetens bästa. Självklart trivs du i samarbete med andra och bidrar till en god stämning i arbetsgruppen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Anställning

Tillsvidare

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2021-12-10
Sök jobbet här

Upplysningar/fackliga kontaktpersoner

Jan Burström
Enhetschef
Telefon: +4660149607

Charlotta Palmgren
SACO
Telefon: +4660149671
Mobiltelefon: +46701904735

Ylva Byström
Vision
Telefon: 0611-84332
Mobiltelefon: 070-6328036