Vem beslutar? (lättläst)

Regionfullmäktige beslutar alltid,
men de kan låta andra besluta istället
.

Regionfullmäktige kan ge regionstyrelsen
rätt att besluta.
De kan ge rätten att besluta
till andra grupper eller personer i regionen.
Tjänstemän och chefer kan få rätt att besluta.

Regionfullmäktige väljer vilka personer
som ska sitta i regionens nämnder,
i regionens styrelser
och i de grupper som ska ordna
att fullmäktiges beslut blir verklighet.
Om du klickar på länken nedan
kommer du till en sida med
information om regionens politiker,
och hur du kommer i kontakt med dem.

Länk till politisk organisation - förtroendevalda


Stäng Stäng
Vad tycker du om vår webbplats?

Hjälp oss bli bättre genom att svara på våra frågor.
Det tar bara några minuter. Dina svar behandlas självklart anonymt.

Om du först vill se dig om på webbplatsen innan du svarar kan du välja alternativet "Svara senare".

Tack för din medverkan!

Vänliga hälsningar

Region Västernorrland

Kakor