Beställning av hämtning

Hämtning av hjälpmedel beställs via Hämtorder i WebSesam eller via särskild blankett eller i direktkontakt med Kundtjänst.

Beställ senast

För hämtning med nästkommande transport gäller följande:

  • beställning i WebSesam- hämtordern ska vara registrerad senast kl 10.00 dagen innan. Viktigt att hjälpmedlet står på angiven adress när hämtordern registreras.
  • Beställning via blankett- inskickad behöver vara Hjälpmedel Västernorrland tillhanda senast klockan 15.00 två arbetsdagar innan önskad upphämtningsdag. 

Beställ hämtning via hämtorder i WebSesam

För att säkerställa retur och avregistrering ska hämtorder endast innehålla hämtning av hjälpmedel från en brukare.

Markera även de tillbehör som skickas i retur och som tillhör huvudhjälpmedlet.

Om det visar sig att aktuellt hjälpmedel är registrerad på annan brukare, kontakta Kundtjänst för byte av hjälpmedelsmottagare. Detta för att få rätt adress för hämtningen. 

Viktig information som ska anges

Kontaktuppgifter, namn och telefonnummer (inklusive riktnummer) till person som finns på aktuell hämtadress.

Ska hjälpmedlen hämtas i ett ordinärt boende (privatadress) ska förhållandena på adressen anges vad gäller tillgång till hiss, trångt eller gott om plats i trapphus, brant uppfart etc.

Ange önskat hämtdatum i format ÅÅÅÅ-MM-DD i fältet "Instruktioner".

Beställ hämtning via blankett

Blankett för beställning av hämtning av hjälpmedel (pdf)

Endast hjälpmedel från en brukare per blankett. Fäst en kopia på ifylld blankett på aktuellt hjälpmedel. Handlar det om flera olika mindre tillbehör och reservdelar läggs dessa med fördel i en kartong eller påse och blanketten fäst utanpå. 

Vid retur av enskilda tillbehör ange gärna artikelnummer om det är känt.

Viktig information som ska anges

Kontaktuppgifter, namn och telefonnummer (inklusive riktnummer) till person som finns på aktuell hämtadress.

Ska hjälpmedlen hämtas i ett ordinärt boende (privatadress) ska förhållandena på adressen anges vad gäller tillgång till hiss, trångt eller gott om plats i trapphus, brant uppfart etc.

Beställ hämtning via direktkontakt med Kundtjänst

Kundtjänst

Telefonnummer: 060-14 96 10

Telefontid: 08.00-11.30, 12.30-15.00

E-postadress: hjalpmedel.kundtjanst@rvn.se

Försäljningshjälpmedel - hämtning

Hämtning av försäljningshjälpmedel i ordinärt boende (privatadress) sker endast i samband med hämtning av individmärkta hyreshjälpmedel. 


Tillbaka till toppen