Beställning av reparation

Vid reparation av hjälpmedel byts trasiga delar ut på det befintliga hjälpmedlet.

Beställning av reparation görs i första hand via WebSesam eller via teknikernas servicetelefon.

Finns ingen tillgång till WebSesam kan felanmälan också göras via formulär för felanmälan

Felanmälan

Det är viktigt med korrekta och aktuella kontaktuppgifter, namn och telefonnummer, för att serviceärendena ska kunna utföras inom handläggningstiden.

Reparation av mindre hjälpmedel

Exempel talboksspelare, bärbara elektroniska kalendrar eller tidshjälpmedel.

Mindre hjälpmedel ska alltid skickas till Hjälpmedel Västernorrland (Ljustadalen) för reparation. För att säkerställa att produkten inte blir returnerad registrera ALLTID en serviceaktivitet i WebSesam innan produkten skickas.

Teknisk service

Telefonnummer: 060-14 96 30

Telefontid: 08.00-11.30

E-postadress: hjalpmedel.tekniskservice@rvn.se


Tillbaka till toppen