Två kollegor som jobbar vid ett bord med dator, anteckningsböcker och postit-lappar

Ansök om utbetalning - Projektstöd tillväxt

Projektstöd betalas ut i efterhand, efter att du har redovisat projektets faktiska utgifter.

Så ansöker du

  • Se din rapporteringsplan i beslutet om stöd. Redovisningsperioden är vanligtvis 3, 4 eller 6 månader.
  • Skicka in lägesrapport och ekonomisk redovisning via e-tjänsten Min Ansökan (minansokan.se) Utgifterna ska registreras i svenska kronor.
  • Ansökan ska signeras av en behörig företrädare.

Underlag som krävs

  • Kostnads- och intäktsredovisning på verifikationsnivå.
  • Utdrag från huvudbok för aktuell period.
  • Underlag som verifierar redovisade kostnader och intäkter för aktuell period, till exempel fakturor, deltagarförteckningar, inbjudningar, tidredovisningar, lönespecifikationer, intyg om projektarbete och anställningsavtal.
  • Vid sista ansökan om utbetalning ska en slutrapport skickas in med en sammanfattning av projektet, projektets resultat och det slutliga utfallet av indikatorer.

Viktigt att tänka på

  • Projektets kostnader och intäkter ska särredovisas från den ordinarie verksamheten.
  • Fakturor ska vara ställda till projektägaren och vara tydligt kopplade till projektet.
  • Det är projektägarens ansvar att säkerställa att projektet följer beslut om stöd och de villkor som gäller.

Bilaga 1 Allmänna villkor (pdf)


Tillbaka till toppen