
Ansök om utbetalning - Projektstöd tillväxt
Projektstöd betalas ut i efterhand, efter att du har redovisat projektets faktiska utgifter.
Så ansöker du
- Se din rapporteringsplan i beslutet om stöd. Redovisningsperioden är vanligtvis 3, 4 eller 6 månader.
- Skicka in lägesrapport och ekonomisk redovisning via e-tjänsten Min Ansökan (minansokan.se) Utgifterna ska registreras i svenska kronor.
- Ansökan ska signeras av en behörig företrädare.
Underlag som krävs
- Kostnads- och intäktsredovisning på verifikationsnivå.
- Utdrag från huvudbok för aktuell period.
- Underlag som verifierar redovisade kostnader och intäkter för aktuell period, till exempel fakturor, deltagarförteckningar, inbjudningar, tidredovisningar, lönespecifikationer, intyg om projektarbete och anställningsavtal.
- Vid sista ansökan om utbetalning ska en slutrapport skickas in med en sammanfattning av projektet, projektets resultat och det slutliga utfallet av indikatorer.
Viktigt att tänka på
- Projektets kostnader och intäkter ska särredovisas från den ordinarie verksamheten.
- Fakturor ska vara ställda till projektägaren och vara tydligt kopplade till projektet.
- Det är projektägarens ansvar att säkerställa att projektet följer beslut om stöd och de villkor som gäller.