Y-bladet lättlästa nyheter från Västernorrland

Så att alla kan vara med! Y-bladet har korta nyheter från länet. Y-bladet har svart lite större text på gul bakgrund. Den är gratis och kommer ut varannan vecka.

- Du har rätt till information anpassad efter dina behov. Vi använder enkla ord. Du kan både läsa och lyssna, säger redaktören Marie Westman.

Läs och prenumerera

Prenumerera på Y-bladet

Du kan välja att prenumerera på olika sätt:

  • Större text på gult papper
  • Punktskrift
  • Via e-post

Du kan också läsa Y-bladet via podd, app och på webben: www.ybladet.se

Du kan också ta del av ett metodmaterial. Det kan fungera som stöd för att läsa och prata om innehållet i Y-bladet. Det är gjort för dig som jobbar med människor som behöver enklare texter. Du kan använda hela materialet, eller bara välja de delar och tips som passar dig bäst.

Metodmaterial Y-bladet (pdf)

Adress

Y-bladet
Sjukhusgatan 5C

891 89 Örnsköldsvik

Besöksadress: Sjukhusgatan 5C Örnsköldsvik

Telefonnummer: 0611–80 000
E-postadress: ybladet@rvn.se


Tillbaka till toppen