Om du inte är nöjd - vi tar missnöje på allvar!

Målet med vårt arbete är att ge varje patient bästa möjliga hälso- och sjukvård och bästa möjliga bemötande. Vi vill gärna veta om du har idéer på förbättringar eller synpunkter på vår verksamhet.

Du kan välja att tala direkt med den vårdenhet som du varit i kontakt med eller fylla i formuläret nedan.

Du kan också kontakta Patientnämnden, som är en oberoende instans. Du kan antingen själv kontakta dem eller låta någon anhörig göra det för din räkning. Patientnämnden kan du även nå på ett säkert sätt genom e-tjänst, se nämndens sida på 1177.se

Patientnämnden Västernorrland - 1177

Du har även möjlighet att lämna ett enskilt klagomål till Inspektionen för vård och omsorg (IVO).

Informationen skickas som e-post till den vårdenhet du har synpunkter på.

Kontakta Patientnämnden

Kontakta oss via säkra e-tjänster
eller via e-post: 
patientnamnden@rvn.se

0611-80 000 växel

Besök oss i Regionens hus, kontakta oss innan och boka en tid.

Vi kan inte garantera någon sekretess eller säkerhet när du använder e-post. Om du vill använda e-post är det viktigt att du beskriver ditt ärende kortfattat, och lämnar ditt telefonnummer så kan vi lättare kontakta dig för mer information i ditt ärende.


Tillbaka till toppen