Chattfunktion på hälsocentralen
Hur tänkte ni att denna funktion skulle effektivisera vården?
Chatten fungerar jättedåligt, sköterskan har flera chattar samtidigt, vilket märks då sköterskan inte har fokus på en patient utan flera, och allting tar oändligt mycket längre tid än ett enkelt telefonsamtal. Att tvingas svara på en massa frågor i skrift (alltså att blotta sig) och därefter, utan att bli personligt bemött, likväl hänvisas till ett telefonsamtal efter helgen är bland det värsta jag varit med om. Skamligt dåligt. De stackars sköterskor som tvingas sitta där med flera chattar samtidigt kunde väl istället bemannat telefonerna? Usel funktion, usel vårdservice.
Översikt
Alla svar
Svar: Chattfunktion på hälsocentralen
Hej Kajsa,
Region Västernorrland har infört denna funktion för att öka tillgängligheten. Om du har synpunkter på kvaliteten i den service du fått så kan du vända dig till Patientnämnden och där få hjälp att lyfta in dina frågor till verksamheten direkt. Det är viktigt att synpunkter kommer in så att arbetet med att utveckla olika typer av tillgänglighet kan fortsätta.
Patientnämnden når du via växeln 0611 80000. https://www.rvn.se/sv/Om-regionen/regionens-organisation/Patientnamnden-Etiska-namnden/
Med vänlig hälsning
Glenn Nordlund