Patientnämnden

Patientnämndens uppgift är att hjälpa patienter att föra fram synpunkter och klagomål och se till att de blir besvarade av vårdgivaren. Genom att framföra klagomål kan du till exempel få en förklaring till det som hänt och svar på frågor. Patientnämnden kan också hjälpa dig att få information som du kan behöva för att ta till vara dina intressen i vården.

Till mer information om Patientnämndens uppdrag: Så här jobbar Patientnämnden (rvn.se)

Onsdag den 20 mars är telefonerna stängda på grund av utbildning. Du kan alltid lämna dina synpunkter via e-tjänsterna på 1177.

Kontakt 

Du kan komma i kontakt med oss
via: e-tjänsterna på 1177.se (1177.se) eller via e-post:
patientnamnden@rvn.se

Vi kan inte garantera någon sekretess eller säkerhet när du använder e-post. Det är viktigt att du beskriver kortfattat ditt ärende och lämnar ditt telefonnummer så kan vi lättare kontakta dig.

Via telefon:
0611–80 000 (växel)
Helgfria vardagar

måndag kl. 10.00-14.30
tisdag–fredag kl. 08.00-14.30
Dag före helgdag samt klämdag: kl. 08.00-12.00

Via besök: 
Patientnämnden finns i Regionens hus Härnösand. Vänligen kontakta förvaltningen i förväg och boka in ditt besök.

Du kan alltid framföra dina synpunkter via 1177.se


Tillbaka till toppen